1. Om os
  2. Services
  3. Cases
  4. Journal
  5. Karriere
  6. FREM
  7. Kontakt
  8. English

Valentine’s Day – Nespresso x Lakrids By Bülow

Kunde:

Nespresso

Opgave:

  • PR
  • Event
  • Influencer marketing

Opgaven

I forbindelse med Valentine’s Dag var der fra Nespressos side et klart ønske om at indgå i et samarbejde med et dansk brand, som også påskønner unikke smagsoplevelser. Lakrids By Bülow viste sig at være den perfekte samarbejdspartner, og sammen skabte vi torsdag d. 8. februar en morgen og aften i kærlighedens tegn. Her var fokus at skabe større brand awareness og tilslutning til butikken på Kristen Bernikows Gade i indre København både for influencers og presse såvel som forbrugere.

Eksekvering

Med Nespresso og Lakrids By Bülow søgte vi at forme en æstetisk smuk, men også hyggelig samtalesalon i Nespressos butik i centrum af København. Her inviterede vi eksterne stakeholders, både influencers og forbrugere, til at deltage i henholdsvis en morgen og aften i kærlighedens tegn.

Scenen ved begge arrangementer blev sat med et fortryllende valentinstableau af blomster, chokoladeovertrukket lakrids og udvalgte kaffevarianter. Mens morgenen bød på lune croissanter og kaffesdrik med lakrids, bød aftenen på kager og lækre cocktails udviklet til samarbejdet med lakrids og kaffe. DJs spillede velkendte kærlighedssange under de to events, og der blev afholdt talks med Nespressos kaffeambassadør og smagsudvikler fra Lakrids By Bulow, der gjorde os klogere på, hvorfor kaffe og lakrids er et godt match. Ved afsked modtog alle inviterede Valentine gifting boxes bestående af godter fra begge universer.

Resultater

  • Mere end 45 stories og 1.1 million i samlet rækkevidde på Instagram
  • Positive tilbagemeldinger fra influencers og forbrugere, som deltog på dagen
  • Målrettet mediedækning med 5 artikler fordelt i fødevarer- og livsstilsmedier.